(Pop-)culture geek and proud!

Before Sunrise, Before Sunset şi eu, Before Before Midnight

Posted on: June 26, 2013


before-sunrise1

*acest post nu conţine spoilere legate de Before Midnight

Îmi aduc aminte foarte-foarte clar prima dată când am văzut Before Sunrise. Aveam vreo 13-14 ani şi mă uitam cu mama la televizor. Nici nu bănuiam de ce minunăţie urma să avem parte. După doar câteva minute eram prinse în mreje definitiv şi nici nu am simţit când a trecut timpul. Totul era perfect. Atmosfera, conversaţia, nu mai zic personajele. Am pierdut socoteala de câte ori l-am văzut de atunci.

Before Sunrise

Aveam 20 de ani când am aflat că există continuarea Before Sunset. Şi am văzut filmul imediat după ce am aflat, cu prietena care mi-a spus de el, lipită de ecran (încerc să nu fiu patetică, but damn, this moves me!), şi am descoperit una dintre puţinele continuări care e la fel de bună, dacă nu mai bună decât primul film. În care personajele devin şi mai bogate, iar melancolia aia a timpului furat, a bulei în care se află cei doi oameni, devine ceva mai grea. E ok, eu, la fel ca Celine, sunt o bătrânică de fapt, şi am trăit deja cumva toată tristeţea asta.

before-sunset-1

Anul trecut am aflat brusc că s-a filmat Before Midnight în Grecia. Ei declaraseră că s-au dus acolo pentru a scrie scenariul, dar brusc o fotografie de platou a fost lansată pe interneţi şi de atunci am aşteptat cu nerăbdare să văd ce mai fac Jesse şi Celine. Adică ştiam într-un fel. Când s-a terminat Before Sunset nu înţelegeam pseudoambiguităţile unui final de film. Eram frustrată. Cum să încheie aşa, mă gândeam eu? Dar replica Baby you are gonna miss that plane şi zâmbetul larg al lui Jesse/ Ethan erau de fapt un final clar. Ca o oglindă. Nu exista alt mod în care să fie interpretat. (Şi discuţia de azi cu regizorul, Richard Linklater, mi-a confirmat asta).

before-midnight-ethan-hawke-julie-delpy

Cel mai frumos compliment pe care l-am primit în facultate şi, de fapt, vreodată, a fost că eu sunt Celine. Şi a venit de la mai multe persoane. Partea faină e că atunci când povestesc asta, oamenii îmi spun dar chiar eşti Celine!

celine jesse waking life

Aseară citeam scenariul Before Sunrise (mergând pe stradă, între Romană şi Unirii) şi simţeam doar fiori. Da, aproape fiecare replică aş putea s-o spun şi eu, într-un fel. Şi, citind şi tot citind, mi-am dat seama că nu aş putea avea alt film preferat în afară de astea două laolaltă. Nu e vorba de cel mai bun film, dar e vorba de ataşamentul emoţional. Care există şi e foarte puternic.

before-sunrise-before-sunset-richard-linklater_medium

Şi toţi oamenii care-mi sunt dragi iubesc aceste filme. Un prieten, care mi-a dat acel scenariu, l-a cumpărat de la librăria care apare în prima secvenţă din Before Sunset. Şi s-a dus acolo special pentru el.

Aşa cum eu o să-mi îndeplinesc planul vechi de câţiva ani să fac un pelerinaj la Viena în toate locurile care apar în Before Sunrise. 

Nu ştiu ce reacţie voi avea în seara asta la Before Midnight. Iubesc atât de mult personajele încât poate o să fiu copleşită. De asta iubesc eu ficţiunea, de asta iubesc eu filmele.

Aşa cum spune şi Celine: Yeah, I think I’m always so much more happy with books and movies and stuff. I think I get more excited about well- done representations of life than life itself. 

3 Responses to "Before Sunrise, Before Sunset şi eu, Before Before Midnight"

al doilea film e Before Sunset :) si la mine s-a intamplat exact la fel, numai ca am vazut Sunset mai intai, si la el am pierdut socoteala de cate ori l-am vazut :)

Da, entuziasm+graba

Imaginile imi amintesc de un roman de dragoste, Mireasma trandafirilor salbatici, de Sorina Popescu. Cred ca m-am molipsit de la el :))

Am dat de romanul asta pe internet si il recomand.

http://www.librarie.net/carti/189247/Mireasma-trandafirilor-salbatici

Leave a Reply

Categories

Ce citesc acum:

Recent, pe Twitter

  • RT @lenadunham: The "don't take naked pics if you don't want them online" argument is the "she was wearing a short skirt" of the web. Ugh. 9 hours ago
  • @andrea_ioana yeah, there were talks and moods and thoughts. And the feelz 12 hours ago
  • The thing is I really am bananas, even though he meant it as a joke and cute pun 12 hours ago
  • RT @nornegru: Ca măsură de precauţie, niciodată nu-mi e lumea mai dragă. 12 hours ago
  • "I'm vanilla, you're bananas", he said, as we were both drinking milkshakes with the respective flavour. 19 hours ago

Cand mai scriu…

June 2013
M T W T F S S
« May   Aug »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 359 other followers

