Deja Vu (2006)


Intr-adevar, Deja Vu, pentru ca in ciuda faptului ca a fost un film enjoyable, am avut in tot timpul vizionarii acea senzatie de… deja-vu.

Filmul regizat de Tony Scott (Top Gun, Domino, Enemy of the State) are o poveste interesanta, ne adreseaza intrebari filozofice, care chiar daca au mai fost “ecranizate” pana acum de nenumarate ori, sunt puse in valoare de poveste.

Si am ajuns si la poveste. Daca va spun ca unul din producatorii filmului este Jerry Bruckheimer, atunci ar trebui sa va dati seama instantaneu ca “Deja Vu” este un nou nume pe o lista de filme cu subiect foarte interesant, cu poveste sensibila si inteligenta, dar care film este stricat de abundenta de scene de actiune. Mie scenele de actiune in filme imi strica tot cheful de a urmari in continuare. Scenele de actiune ma plictisesc. Am vazut la viata mea atatea tamponari de masini, explozii, urmariri, schimburi de focuri, incat practic nu pot fi reinventate pentru a ma putea impresiona. Si mi se face somn…

In afara de aceste scene de actiune, filmul este o experienta de vizionare chiar placuta, destul de sensibila. In caz ca nu ati auzit de pelicula, sa va spun cate ceva despre ea: Un feribot explodeaza in orasul american deja greu incercat de uraganul Katrina: New Orleans. Pe feribot se aflau multi marinari in permisie, un school bus si multi copii prescolari… Deja filmarea feribotului inainte sa explodeze este mult prea melodramatica.
Denzel Washington apare, de la brigada de bombe, explozibili si altele asemenea… pentru ca e baiat descurcaret si inteligent, este interpelat in curand de o divizie speciala si nou-creata, care ii cere ajutorul. Seful acestei divizii este Val Kilmer, putin mai grasut decat in vremurile lui de “Batman Forever”.

La putin timp inainte de explozie, este gasit corpul unei tinere domnisoare, evident gorgeous si cu aceleasi coordonate rasiale ca Denzel (ceea ce ma face sa-mi dau seama imediat ca se va indragosti de ea… Aceasta tema, cu detectivul care se indragosteste de o moarta nu este nicidecum noua….)si care pare sa faca parte din accidentul de feribot, numai ca a murit prea devreme.

Aceasta divizie sustine ca poate sa vada trecutul printr-un joc de sateliti si alte camere care creaza un flux continuu de imagini. Acest flux poate sa vada insa doar ce se intampla cu 4 zile si 6 ore in urma si poate viziona un singur loc din spatiu. Fara rewind, fara fast forward…

Detectivul isi da seama ca femeia misterioasa este cheia pentru elucidarea cazului cu feribotul… asa ca tehnologia este folosita pentru a o urmari pe femeie: cand face dus (!), cand citeste, cand vorbeste la telefon etc… evident, aici intervine fascinatia lui Denzel si indragostirea prevazuta mai sus!
Eroul nostru isi da insa seama ca agentii guvernamentali mint in legatura cu tehnologia, in momentul in care se joaca cu o lanterna in fata peliculei din fata lui, iar femeia vede raza de lumina! De fapt era vorba despre arhi-utilizata in filme “gaura de vierme”(o “scurtatura” intre doua puncte aflate la distanta, fie ea spatiala sau temporara), descoperita accidental de cercetatori, astfel ei chiar puteau privi in trecut.

Restul va las pe voi sa il vedeti, desi cred ca v-ati cam prins care e urmarea.

Also starring: James Caviezel, intr-un rol diametral opus fata de “The Passion of the Christ”, Matt Craven (K2, a Few Good Men), in rolul ofiterului Minuti (referinta temporala alert!!!) si Paula Patton, as the beautiful girl, care a mai aparut prin “Hitch”. Daca scoatem scenele de actiune, ramanem cu inca un film despre time travel. Singura problema este ca toate temele au mai fost folosite si in trecut, in multe alte filme… De la tragedia greaca si destinul pe care il implinesti chiar atunci cand incerci sa il schimbi, la barbatul indragostit care calatoreste inapoi in timp pentru a salva obiectul afectiunii sale. Desi aceasta tema a fost interepretata mult mai emotionant si profund in independentul “Happy Accidents”! Pentru mine, “Deja Vu” a insemnat doua ore de divertisment… Sfarsitul l-am ghicit de la inceput, ca sa nu mai zic de toate scenele previzibile de pana acolo… Merita sa te uiti, daca esti un impatimit al filmelor cu calatorii in timp, asa ca mine!

3 thoughts on “Deja Vu (2006)

  1. zully says:

    bravo, ti le-ai copiat pe toate aici… le-am recitit, am avut si eu o senzatie de deja vu, deja parti… si mi-a venit sa te intreb, chestie pe care o si fac: mai tii tu minte ma trifoi cum alegeam culorile pentru layout, cum cautam slogan, cum gasisem nume pentru blogul tau, cit ne-am bucurat, cit am vb la telefon, cite mailuri ne-am trimis… si cite si mai cite… si cum isi mai aroga unii acum anumite drepturi, cum au spart ei avioane cu pieptul, noroc cu noi ca i-am bagat in seama… nush de ce, dar m-am enervat. dar stiu ca ai scris ceva la vremea aia. numai mie mi-a luat o ora sa citesc tot.

  2. Maria says:

    Suuper film🙂 Senzatii de-astea de deja-vu am si eu. intr-o vreme le avem foarte des. cica sunt semne ale intamplarilor din viata ta anterioara…:P

Leave a Reply

