Why I love Quentin


“Scuza” mea pentru insemnarea asta este ziua lui QT, care la noi se termina in curand, dar pentru the genious probabil de-abia incepe. As fi vrut sa-l scriu ca un fel de bilet de multumire, dar ma tem ca as fi cazut in penibil. Adevarul e ca iubesc filmele lui Quentin, chiar si “Death Proof” si poate “Four Rooms” nu m-a incantat prea tare (doar parti din el). Banuiesc ca mai am de vazut “True Romance” pentru a putea spune ca am vazut toate lucrurile in care s-a implicat poate cel mai mare cinefil ever. Asta imi place cel mai mult la Tarantino. Pentru ca-mi dau seama cat de mult iubeste filmele si pentru ca adora cu adevarat ceea ce face, isi apreciaza cu adevarat slujba.

Pentru a-l sarbatori azi, ne-am uitat la Reservoir Dogs. Apoi am mai citit niste lucruri despre film si imi dau seama cat de mult s-a schimbat cinematografia in ultimii 18 ani. Atunci oamenii nu puteau suporta violenta si ieseau din cinema, dezgustati si de limbaj. Acum pot spune ca am vazut lucruri mult mai violente (chiar saptamana asta) si ca nu ma sperie deloc ce se intampla in Reservoir, mai ales ca Tarantino stie foarte bine cum sa trateze fazele violente. Mai ales momentul iconic, in care politistul este torturat pe melodia aia, “Stuck in the Middle”.

mr

QT e maestrul dialogului de film. De la discutia despre “Like a Virgin” a Madonnei, cea despre “to tip or not to tip”, povestea spusa de Tim Roth si pana la cea cu numele “de scena” ale domnilor, mai ales cel Roz, toate sunt excelente si niciodata plictisitoare. Si momentul ala de la sfarsit, ultima secventa, in care Tim Roth intinde mainile disperat spre Harvey Keitel, cel cu sentimente paterne fata de el, si-i cere scuze este incredibil de emotionanta. Omul asta (La multi ani si multe filme!) propune personaje pe care nu le-as putea suporta conturate de altcineva (de obicei nu am chef sa ma uit la filme cu infractori) si ma face sa le indragesc.

O sa mai scriu despre QT, dar nu acum… As vrea sa-i dea si lui Oscarul pentru regie. Il merita 100%.

Mai jos e scena despre care se spune ca Michael Madsen a reusit foarte greu s-o filmeze:

9 thoughts on “Why I love Quentin

  1. Da, si noi il iubim, e chiar regizorul preferat al Mariei. Da’ ne uitam de curand la Kill Bill si ma gandeam ca, asa senzational cum e QT, totusi a inceput sa se vada tesatura pe subsuoara dialogurilor😀 Deja vezi modelul dupa care le scrie; sunt excelente si deja clasice, iar poantele le repetam mereu (gen “Excuse me, did I break your concentration?!” din PF), totusi devin aproape previzibile, stii deja cam ce o sa raspunda ala sau ca boxerul nu va pierde, nu va castiga, ci mai mult, il va ucide pe adversar.
    Just a thought😀

  2. robert says:

    Cel mai “frumos” director de filme! cred ca marea provocare pentru Tarantino ar fi sa faca un film “conventional” care sa-i desavarseasca cariera.

  3. trifoi says:

    Veo, boxerul nu pierde niciodata in filme (atunci cand trebe sa faca blat) :)) Vezi si in “Snatch” ce a facut Brad Pitt. Dar QT chiar se foloseste de clisee pentru amplificarea efectului :))

  4. au trecut cateva ore de cand am vazut “inglorious basterds”. previzibile multe chestii, dar mi-a placut la nebunie, ca personaj, Hans Landa. in rest, nu m-a surprins deloc, destul de multe sabloane de-ale lui, de la povestioarele pe capitole, pana la scenele cu mult sange. cat despre final… come on… e un soi de happy end ciudato-idealist. in fine, raman la filmele lui clasice, they’ll always rule.
    PS am vazut si “an education” si am decis ca atunci cand voi castiga la loto imi iau un apartament la paris (pe asta il vreau dintotdeauna) si unul la londra😀 iar eu n-am fost niciodata la londra . .

  5. trifoi says:

    @ farfuridi: nu mi s-a parut deloc previzibil. tie ti s-a parut previzibil ca moare Hitler? Sifaza cu capitolele e “semnatura” lui. Toti marii regizori au cateva particularitati, cateva obsesii pe care le repeta in filme. Si in afara de Hans Landa mai exista cateva bijuterii discrete de personaje (Shoshanna, Utivich, Donny, etc), care merita sa fie descoperite!

  6. sfarsitul nu e previzibil, e doar prost. restul filmului e plin de “semnaturile”, ceea ce-l face previzibil la multe scene. nu mi-a placut filmul asta. sau, mai bine zis, nu m-a dat pe spate, dar asta nu inseamna ca nu-l consider pe tarantino un mare regizor pentru chestii din trecut🙂

  7. razvanbraileanu says:

    Epurul mi-a adus Inglorious Basterds ediţia specială pe 2 DVD-uri, care conţine printre bonusuri şi un interviu savuros cu Tarantino şi Pitt.

  8. trifoi says:

    @razvanbraileanu: Mie epurul nu mi-a adus nimic, probabil pentru ca am scris postul cela despre epuri😛
    Dar DVD-ul il vreau si eu!!! Am inteles ca are si “Mandria natiunii”, regizat de Goebbles, in varianta originala…

Leave a Reply

