Alternative la “Twilight”


Bella si Edward sunt cam boring…

Am vazut primul film din seria “Amurg” si mi-a fost de ajuns. Stiu ca e o isterie planetara, dar astea nu se aplica de obicei la mine (vezi si “Codul lui DaVinci” si altele). Oricum, plictisitoooor, ca film in sine, si ca apartenenta la genul vampirilor, un gen variat si plin de originalitate, dar si de dude, destul de multe.

Legat de “Amurg” (nici cartile n-am de gand sa le citesc vreodata… Desi recunosc ca la un moment dat am cochetat cu ideea… Dar mi-a trecut), cel mai mult ma enerveaza faza cu sclipiciu. Care e faza cu sclipiciul? Vampiri care sclipesc atunci cand ies in lumina soarelui? Pe bune? Vampirii sunt, in orice avatar al lor de la Bela Lugosi si Max Schreck, fiinte damnate care nu au voie sa vada lumina soarelui, pentru ca se prajesc bine de tot. Dar asa, domnul Edward si familia lui sunt ca niste snobi vegetarieni, vesnic frumosi si nemuritori. Care e dezavantajul acolo? De ce nu s-ar face toti vampiri daca pot sa iasa in voie in lumina?

Oricum, mie-mi plac Rob Pattinson si Kristen Stewart. Astept doar sa joace in filme misto, bune, in care sa demonstreze ce pot face. De la Pattinson astept “Apa pentru elefanti”, in care joaca cu magnificul Christoph Waltz (trebuie sa invete si el cate ceva), si Kristen (care-mi palcu deja in “Into the Wild” si “Adventureland”), astept toate filmele in care a aparut la Sundance in ultimii ani, inclusiv “The Runaways”.

Asa ca, atunci cand cinematografele (care au programat din plin in sali al treilea film din serie) vor fi inundate de fani care sa vada “Eclipsa”, mai ales ca nu exista alte premiera saptamana asta, eu mi-am programat trei alternative, de data asta non-americane, de filme cu vampiri, care abordeaza problema intr-un mod original. Nu le-am vazut, dar sunt sigura ca merita, mi-am facut researchul cum trebuie!

Numarul 1, din Danemarca (desigur, ne asteapta un remake american cu minunata fetita din “Kick-Ass“) este “Let the Right One In”. Filmul e despre un copil care se imprieteneste cu misterioasa fetita care se muta in casa de alaturi, numai ca, aparent, fetita asta nu e chiar de-o varsta cu el!  Arata foarte bine trailerul.

Numarul 2, din Rusia, “Night Watch”, filmul de debut al lui Timur Bekmambetov (“Wanted” si “Wanted 2”), un film bazat pe o serie de carti fantasy rusesti , care in 2008 a devenit filmul rusesc cu cele mai mari incasari ever (a fost batut in anul urmator, dar nu conteaza. Inflatia).

Numarul 3, din Coreea, noul film al lui Chan-Wook Park (magnificul “Oldboy”), este “Thirst”, povestea unui preot care devine vampir. Am tot incercat sa-l prind la cinema, dar din fericire tot apare pe la diferite festivaluri!

 

6 thoughts on “Alternative la “Twilight”

  1. trifoi says:

    @Monica, stiu ca a tot fost la cinema. Dar l-am ratat de fiecare data.
    @Veo, e rahat, The A-Team! Care-i conexionu?

  2. trifoi says:

    Veo, eu cand eram mica, eram fana a serialului. Si nu stiu daca e chiar aberatie. Eu l-as fi vazut pt nebunu ala de Sharlto Copley, din “District 9”, care-l joaca pe Murdock. Da nu dau banii pe asa ceva. Ii pastrez pentru probabil trei vizionari de “Inception”, ca tot am citit azi trei reviewuri fantastice…

Leave a Reply

