Back. to the. Future. Now!


Marty, ne-am inselat! Unde sunt masinile zburatoare?

In “Back to the Future 2”, dementul de Doc Brown seteaza data la masina (masina a timpului) DeLorean la o data cu 25 de ani in viitor. Adica ziua de azi. Din pacate, asa cum se intampla intotdeauna cand un viitor avansat are o data fixa (“2001. Odiseea spatiala, anyone?”), viitorul-prezent nu e nici pe departe la fel de cool cum parea in trecut. Skateboard-urile tot au roti, no hovering, nu prea exista pizza sub forma de cubulet care poate fi rehidratata si nici jachete care se usuca singure cu ajutorul tragerii unei manete. Ah, da! Si cel mai important. Nu putem cauta la gunoi o coaja de banana sau o cutie de tinichea ca sursa alternativa de combustibil. Ar fi nice daca am putea.

Am vazut de cel putin zece ori toate filmele din serie. De cand ma stiu am fost fascinata de masinile timpului si de calatoria in timp, de paradoxuri, de consecinte, de teorii diferite. Si in mare parte e datorita “Back to the Future”-ului, care are si cojones: fata de majoritatea filmelor cu time travel (unde  cei care incearca sa-si schimbe viitorul risca sa-l implineasca – asta e cel mai intalnit motiv), “Back to the Future” are curajul sa schimbe bine de tot viitorul. In primul film, doar o data. In urmatoarele, de mai multe ori.

Kinda crowded in here…

La primele vizionari nu stiam. Vedeam doar situatiile amuzante, un personaj genial in Doc Brown, profesorul aiurit, si un timp simpatic in Marty al lui Michael J.Fox. Asta inseamna un film care te face sa te simti bine. Multa comedie, putina drama si ca sa nu mai zic imaginatie. Dar exista si niste idei dincolo de suprafata. Cea mai puternica mi se pare “istoria care se repeta”, sau copiii care fac aceleasi greseli ca parintii lor. Asa cum sunt construite cele trei filme, prezent, trecut, viitor si Vestul Salbatic, lucrurile sunt mereu simetrice. “The bully” intotdeauna o sa intre cu toata forta intr-o gramada de balegar, de exemplu.

Acum mi s-a facut chef sa revad filmele. Ultima data le-am vazut pe toate in acelasi weekend… E genul de serie de care chiar n-o sa ma plictisesc niciodata!

Va las cu trailerul minunat de demodat… atat de anii ’80.

Ma gandesc sa fac un top cu cele mai tari filme care implica time-travel. Care sunt preferatele voastre?

2 thoughts on “Back. to the. Future. Now!

  1. Unul singur stiu. Masina Timpului, parca asa se numea. Cu tipul care calatorea si schimba destine… si lua diverse identitati.

    Ah, ce mi-a placut!

  2. trifoi says:

    Quantum Leap? Serialul? Cu “Oh, boy!”? (Cred ca in acelasi timp am comentat si eu la tine :)))) Telepatie

Leave a Reply

