Cei mai misto* barbati din 2010


*misto = destept, nu neaparat frumos, dar interesant, versatil, plin de personalitate, in afara cercului devenit cam boring pentru Trifoi – Depp-Clooney-Pitt, nicio legatura cu marii anosti cauciucati papusei care nu-mi zic nimic Efron-Lautner-Worthington, etc.


1. Jon Hamm, aka Don Draper, este claaaar cel mai misto barbat din 2010, posibil cel mai misto actor din lumea intreaga. Mi se pare uluitor si nedrept ca a devenit cunoscut si adorat (asa cum merita) abia la 35 de ani (acum are 39). Asta imi confirma o teorie cum ca, la Hollywood, barbatii devin vedete abia pe la 30 si de ani (George Clooney e la fel), atunci cand ating o anume maturitate.

Hamm, care nici nu credea ca o sa ia rolul lui Don Draper din Mad Men, a avut parte de ocazia unei cariere cu rolul asta. Pentru ca, fiind atat de bine scris, a avut ocazia sa joace atat de mult. Mai ales in ultimul sezon, in care Draper o ia razna, cu alcoolul, cu divortul, cu fetita lui devenita rebela.

Am mai avut placerea sa-l vad si in filmul lui Ben Affleck, The Town, de azi si la noi in cinematografe (ii fac reclama pentru ca mi-a placut mult si merita vazut), in rolul agentului FBI care-ncearca sa-i prinda pe bad guys, dar jobul lui l-a inasprit si are si barba.

In viitor, Jon apare in filmul lui Zack Snyder, Sucker Punch, care arata foarte bine, in Bridesmaids, regizat de creatorul lui Freaks and Geeks, Paul Feig si intr-un nou film scris si regizat de iubita lui de vreo zece ani, Jennifer Westfeldt.

2. Edgar Wright. Un regizor britanic entuziast, exuberant, extrem de amuzant. E responsabil pentru un mic film (esec la box-office, din pacate) care se numeste Scott Pilgrim versus the World, cu Michael Cera, unul dintre cele mai entertaining filme ale anului si inovative din punct de vedere vizual.

Edgar e un tip atat de modest si muncitor si face filme personale pe care e imposibil sa nu le adori. Anul asta am revazut si Shaun of the Dead (acum trei zile) si Hot Fuzz (de cateva ori, pe HBO) si se numara printre filmele mele preferate. Isi scrie scenariile singur sau cu Simon Pegg sau cu inca un partener. Mai trebuie sa vad un sitcom de-al lui (tot cu Mr. Pegg). In prezent lucreaza la Ant-Man, un film despre un supererou cam ignorat. Abia-l astept!

3. Jose Luis Peixoto. Marea descoperire de anul asta e scriitorul portughez care a scris minunatul Cimitirul de piane. Mi-am cumparat imediat Nicio privire, care e sus in lista de lecturi pe 2011 si abia astept sa recitesc si Cimitirul…

Am citit mai multe interviuri in romana cu el si e absolut fascinant.

Lucrul interesant cu literatura este ca ti-e mult mai usor sa te indragostesti de cuvintele cuiva, pana sa-i vezi vreo poza, pana sa-i auzi vocea. E o adevarata promisiune despre omul respectiv, oricum ar fi el.

Si apoi afli ca e kind of a metal fan, ceea ce doar ii creste cota in ochii tai. De cand am terminat cartea am stiut ca o sa citesc absolut orice va scrie de acum incolo. Inclusiv Cartea, noul lui roman.

4. Jason Segel. Nu a aparut mult in filme anul asta (o voce in Despicable Me, un rol in Gulliver’s Travels, pe care nu l-am vazut inca), dar amintirile de la Forgetting Sarah Marshall sau I Love You Man (comedie bromantica) sunt de ajuns pentru mine. Iar faptul ca-l joaca pe Marshall Marshmallow, veritabil suflet al unuia dintre serialele mele preferate, How I Met Your Mother, e cireasa de pe tort.

In 2010 i-am descoperit munca din 1999-2002, in acelasi Freaks and Geeks, dar si in unul recent (de trei zile), Undeclared, in care joaca loseri adorabili, dar si cateodata obsesivi si de speriat.

Jason e si un scenarist talentat si, in consecinta, scrie scenariul la un nou film cu The Muppets, care ma astept sa fie grozav. Pana la urma, el a scris scenariul la Sarah Marshall si a fost absolut grozav. Sa nu mai zic ca in filmul cu Sarah Marshall avea si o opera rock cu papusi despre Dracula, scrisa tot despre el, pentru ca, da!, este si compozitor de muzica si canta fantastic.

5. Darren Aronofsky. Nu stiam cine este el atunci cand am vazut Requiem for a Dream. Dar m-a marcat foarte mult experienta de a-l vedea (desi nu stiu daca voi putea sa-l revad). Au urmat Pi, The Fountain si, poate preferatul meu, The Wrestler, film care, dupa ce l-am vazut, nu-mi mai parasea mintea. Am adormit gandindu-ma la el, m-am trezit gandindu-ma la el. Si Rob la fel.

In 2010, Aronofsky revine cu Black Swan (pe care-l astept parca de o vesnicie). Dupa ce l-a ajutat pe Mickey Rourke sa aiba din nou o cariera, acum o ajuta pe Natalie Portman sa primeasca o nominalizare la Oscar (poate si un premiu), dar si sa-l cunoasca pe viitorul sot si tata al copilului ei. Cu atatea realizari, de ce Rachel Weisz ar prefera sa fie cu Daniel Craig?

Sa recapitulam: actorii care joaca sub bagheta lui primesc nominalizari la Oscar si face niste filme care nu te lasa sa dormi noaptea. N-am vazut Wolverine 1, dar abia astept sa vad ce face cu Wolverine 2. Imi pare sincer rau ca n-a apucat sa regizeze un episod din Lost, asa cum si-ar fi dorit…

10 thoughts on “Cei mai misto* barbati din 2010

  1. anao says:

    am vazut din cele nou mentionate de tine The Town si Black Swan. The Town mi s-a parut un pic lungut pentru actiunea pe care o are si roul lui Jon Hamm nu este atat de important in film, dar oricum. Black Swan mi-a placut mult de tot!!!! Am ramas cu gandul la el si dupa film, a doua zi eram inca cu gandul la Nathalie Portman

  2. Rob says:

    Te provoc la un top feminin. Pana atunci, iti propun eu 5 femei hot din 2010 pentru cei 5 barbati.

    Lui Jon Hamm nu i-o pot da decat pe January Jones (Betty Draper)(http://www.imdb.com/media/rm565346304/ch0069323) sotia/fosta/poate viitoare din Mad Man. Au o chimie incredibila impreuna si e la fel de hot ca el.

    Pentru Edgar Wright am pregatit-o pe Mary Elizabeth Winstead (http://www.imdb.com/media/rm2427226112/nm0935541) – este marea lui descoperire in Scott Pilgrim versus the World – super hot gagica si in poza pe de imdb si in film.

    Daca Peixoto este un necunoscut pentru utilizatorii de IMDB ii propun o pereche pe masura. Se numeste Linda Cardellini (http://www.imdb.com/media/rm3922498816/nm0004802), eroina din Freaks and Geaks, un serial din anii ’90 despre anii ’80 descoperit in 2010.

    Jason Segel sau Marshmallow merita o nebuna ca Mila Kunis (http://www.imdb.com/media/rm1540326400/nm0005109), mai ales ca tocmai s-a despartit de iubitul ei, Macaulay Culkin. Pe Meg din Family Guy am mai vazut-o recent in serialul The 70 show si va da lovitura in Black Swan. Cei doi sunt facuti unul pentru altul. Doi simpatici dementi.

    Lui Darren Aronofsky ii doresc o regizoare pe masura, motiv pentru care am ales-o pe Kathryn Bigelow (http://www.imdb.com/media/rm3071053568/nm0000941) pentru ca e super misto la 50 de ani si pentru ca i-a dat o palma fostului sot, aluia cu Avatar-ul, si i-a suflat Oscarul scapandu-ne de a doua inscaunare a lui “I am the king of the world”. Nu stiu cati ani are Aronofsky, dar daca ii plac femeile care n-au trecut degeaba prin viata, chiar si pentru un timp mai indelungat, i-as face lipeala cu Bigelow.

  3. Senzationala ideea topului tau.
    Amuzant si cum femeile zic mai mereu “nu neaparat frumos” :))
    In fine, nu vreau sa ti-i bag pe gat, ci doar sa-i aduc in vorba, trei actori pe care i-as adora dac-as fi femeie: Sebastian Spence, Aidan Murphy si Timothy Olyphant.

  4. trifoi says:

    @ Ghost Writer (apropo, nice user name🙂 ), unele dintre numele mentionate de tine fac parte din preferatii mei (n-ai idee). Problema e ca s-ar putea sa le iau interviu intr-o zi (unora le-am luat deja) si nu vreau sa fiu o silly fan girl😛 Oricum si la cei mentionati mai sus au fost cazuri in care a trebuit sa-mi stapanesc entuziasmul.

  5. trifoi says:

    ai dreptate, rontziki, am cam dormit in post in ultima vreme (bine, n-am dormit, am lucrat mult, dar pentru altele). Acum problema mea e ca am multe de scris si nu stiu cu ce sa incep… O sa incep cu leapsa de la tine😛

Leave a Reply

