Seriale noi: Cronica “Secret Circle”. Vrajitori adolescenti care o iau razna

The Secret Circle

*M-am hotarat sa ma intorc la blog chiar in cel mai fertil moment al televiziunii – toamna, cand recoltezi serialele. Am de gand sa le analizez pe toate si va fi amuzant, pentru ca nu prea ies multe in evidenta. Nu e niciunul cu adevarat bun de la linia de start. Pentru ca episoadele pilot sunt un lucru fragil in general, care au treaba deloc usoara de a pune bazele unei lumi si de a demara actiunea, le voi analiza impreuna cu cel de-al doilea episod, care ar trebui sa demonstreze de fapt cum va arata pe termen lung.

Premisa: Eroina Cassie (Britt Robertson din Life Unexpected) isi pierde mama intr-un incendiu dubios  si ajunge in oraselul ei natal, New Salem (foarte subtil),  unde e imediat hartuita si acostata de tot felul de oameni care intra cu bocancii in viata ei. Demografic vorbind, de adolescenti ar trebui sa se fereasca, pentru ca micii netrebnici vor s-o introduca in cercul lor de magie si probabil sa faca atatea prostii incat sa distruga lumea, pana la urma. Adaptare dupa romanele lui LJ Smith, mama lui Vampire Diaries,  producatori executivi tot aceiasi ca la Vampire Diaries, Kevin Williamson si Julie Plec.

Faye si the boring one

Analiza: Nu e rau, dar nici mai mult de anost si mult prea general nu e. Cei cinci copii care vor sa-si uneasca destinele cu Cassie sunt aproape identici, mai ales fetele. Pretty faces, care in primele doua episoade nu-mi spun mare lucru.  Exista baiatul love-interest (Thomas Dekker), cu care Cassie reuseste sa imprime gravitate 0 unor stropi de apa. Mai exista iubita lui, un tip care-si petrece timpul shirtless si doua fete – una incolora, inodora, etc si cealalta e fata rea.

Asta din urma, Faye, are cele mai mari sanse sa fie interesanta, desi joaca prea mult cu sprancenele.  Faye ii da foc la masina lui Cassie (cu sprancenele) pentru a-i provoca puterile si apoi provoaca o furtuna imensa (puterea membrilor cercului e exponential mai mare atunci cand cercul e complet – 6 membri), in care aproape o pateste.

Prima problema e magia: cand trebuie sa murmuri versuri stupide ca A drop of water, as light as air, magic seems kinda lame, cand ar fi trebuit sa fie cool. O sugestie pentru asta ar fi tacerea si privirile interesante in timpul vrajilor (propunere valida doar daca pe actori ii tine, si sansele sunt slabe in sensul asta) sau o limba moarta, care suna bine atunci cand se rostogoleste de pe limba, precum latina, sumeriana, esperanto, orice.

O alta problema: daca acesti adolescenti pornesc (pe cont propriu) o furtuna in primul episod, unde mergem mai departe? (in episodul 2, de exemplu, aceeasi Faye aproape omoara pe cineva) La sfarsitul sezonului, ar putea deja sa faca Pamantul sa se invarta in partea opusa, daca devin mai puternici cu trecerea timpului.

In acelasi timp ii avem pe adulti (Natasha Henstridge si Gale Harrold), parintii celor din cerc, care au avut si ei parte de un cerc in adolescenta, dar majoritatea celorlalti au murit, din cauza magiei, desigur, dar parametri nu sunt dezvaluiti inca. Astia doi (directoarea liceului, care e  mama lui Faye) planuiesc ceva malefic, dupa toate aparentele.

A drop of water, as light as air...

Fix it: The Secret Circle ar putea fi un serial misto (pe principiul fratelui lui, Vampire Diaries, caruia i-a luat ceva timp ca sa se descopere) daca s-ar intampla mai multe in el. E interesanta folosirea metaforei magiei pentru tulburarile adolescentine (a la Buffy the Vampire Slayer). Dar serialul ar merge mai bine daca ar fi mai multe momente amuzante, iar personajele ar fi mai bine definite (chiar de la primele episoade, nu pe parcurs). Iarasi, magia ar trebui sa fie limitata considerabil, pentru ca am putea sa ne trezim in curand cu 6 semi-zei omnipotenti. Si daca sunt invincibili, unde e drama?

2 thoughts on “Seriale noi: Cronica “Secret Circle”. Vrajitori adolescenti care o iau razna