Seriale noi: Cronică “The Playboy Club”. Cea mai proastă clonă de “Mad Men”

Update 4.oct: The Playboy Club tocmai a trecut in nefiinta! A fost anulat dupa trei episoade…

Premisă: Câţiva iepuraşi Playboy de la un club cu specific din anii ’60 sunt de fapt femei independente, iar Hugh Hefner a ajutat la emanciparea femeilor în acea epocă (hihihi).

Analiză: Aşa cum se întâmplă de obicei în State, succesul unui format inspiră alţi scenarişti să cloneze acel succes. Chiar dacă reuşita se traduce doar în Premii Emmy şi în laudele criticilor (şi unui public restrâns, inteligent şi fidel), dar nu la audienţe, aşa cum e cazul lui Mad Men. Aşa că anul ăsta, reţelele generaliste s-au hotărât să lanseze nu unul ci două seriale inspirate de un show TV care atrage în medie 2 milioane de spectatori. Celălalt e Pan Am, dar n-am ajuns încă la el.

Un serial în care se petrece o crimă în primele cinci minute ale primului episod n-ar trebui să fie plictisitor… And still… Şedinţă de sforăituri all over, şi la primul, şi la al doilea episod. Pentru un serial legat de emanciparea feminină, e dubios şi sinistru că personajul principal este un bărbat, un procuror-fost-gangster, Nick Dalton, jucat de Eddie Cibrian. Really?!?! Un Don-Draper-wannabe, care habar n-are să joace. Really?!?! Acum, iniţial, rolul principal trebuia să fie jucat de altcineva, însă l-au dat afară pe tipul respectiv şi l-au adus pe acest Cibrian, iar atunci când s-a anunţat asta am ştiut că show-ul e bullshit, pentru că persoane cu discernământ nu ar fi făcut asta. Really?!?! Really?!?!

Pe bune? Voi producătorilor consideraţi că tipul din dreapta merită să joace o replică fadă a tipului din stânga? You are completely douches.  Really?!?! Really?!?!

Să revenim. Celălalt personaj principal este un nou iepuraş, Bunny Maureen, also known as The cigarette girl, jucată de Amber Heard, care e atât de frumoasă încât nici nu te mai miri că un tip o atacă şi e omorît de ea. Chiar şi iepuraşul-lesbiană se uită cu ochii plini de dor la ea.

The Cigarette Girl

My closeted lesbian bunny is taking pictures of me…

Deci The Cigarette Girl îl omoară pe un mafiot cu tocul ei cui, iar “0,5% din Don-Draper” o ajută să arunce cadavrul  şi o duce la el acasă să facă un duş, cu intenţii nobile, desigur, iar The Old and Depressed Bunny, care e iubita lui, vine acasă şi-i prinde şi se supără imediat pe Fetiţa cu ţigările. Mai avem un iepuraş care e cerut în căsătorie de barmanul de la club şi tipa gay menţionată mai sus, care e barbă pentru soţul ei, care e şi el gay, in the closet, şi e şi barba ei şi montajul ne face să credem că sunt răufăcători, că fură de la Playboy Club, dar de fapt ei au întruniri secrete. Tot respectul pentru subiectul de gay-and-in-the-closet, dar aici e tratat fără respect şi pe fugă, când ar merita să fie explorat.

Şi mai avem şi siropul de ciocolată de pe tort (sorry pt poanta ieftină), dar ea se autonumeşte The Chocolate Bunny, care are ca ambiţie, printre altele, să fie primul chocolate centerfold.

Faceţi cunoştinţă cu Brenda. Ea e The chocolate bunny. E foarte ambiţioasă şi frustrată de demonstraţiile de rasism la care a fost supusă. (Iarăşi, subiect serios, demn de explorat, dar nu aşa!). Dar staţi puţin, don’şoară Naturi Naughton. Nu te ştiu de undeva?

Ba da! Din Mad Men, unde a jucat… (bătăi de tobe, vă rog) un chocolate bunny!!! Superimaginaţie, producătorilor. Dar şi mai faină e prezenţa discretă a lui Hef, acest narator impersonal care anunţă cum el însuşi le-a ajutat pe fete să fie tot ce vor ele să fie, să aibă libertatea de a se dezbrăca după propriul plac şi de a-şi scutura codiţa, etc. Pe lângă naraţia lui Hef, el apare ba în clarobscur, ba într-un nor de fum în serial, ca cel mai misterios personaj ever (ca şi cum ar fi dispărut acum zeci de ani şi nimeni nu ştie cum arată acum şi ce face).

El e superHef! Acest Mecena al femeilor care tâmjesc să fie libere şi care i-au umflat buzunarele toată viaţa. Cel mai mare filantropist din istorie… Iar ele sunt mândre să fie tratate ca nişte obiecte şi nu vor să-l dezamăgească.  I think being a bunny is something to be proud of, zice the Old Bunny, care săraca e Laura Benanti, o actriţă câştigătoare de Tony.

Acum, să nu ne facem griji: audienţele sunt jalnice, chiar şi pentru reţeaua de pe ultimul loc, NBC, serialul, deşi nu prea vulgar, cu puţin sex şi zero nuditate, e boicotat de asociaţiile din domeniu şi nu e difuzat de o grămadă de posturi afiliate NBC pe plan local. Aşa că e practic decedat.

Fix it? Well beyond fixing! RIP Playboy Club, RIP.

Cronica Up All Night
Cronica The Secret Circle
*M-am hotarat sa ma intorc la blog chiar in cel mai fertil moment al televiziunii – toamna, cand recoltezi serialele. Am de gand sa le analizez pe toate si va fi amuzant, pentru ca nu prea ies multe in evidenta. Nu e niciunul cu adevarat bun de la linia de start. Pentru ca episoadele pilot sunt un lucru fragil in general, care au treaba deloc usoara de a pune bazele unei lumi si de a demara actiunea, le voi analiza impreuna cu cel de-al doilea episod, care ar trebui sa demonstreze de fapt cum va arata pe termen lung.