“Contagion: Pericol nevăzut”. Cum mi s-a făcut frică de bacterii


I'm feeling Kate Winslety in „Contagion” today

E fine and dandy să lauzi virtuțile artistice ale noului film al lui Steven Soderbergh, Contagion, dar parca e ceva mai interesant să descriu eu cum am devenit paranoică și (aproape) dependentă de gel antibacterian după ce l-am văzut. Rezultatul e că am realizat mai multe lucruri (din ce înainte râdeam de oamenii cărora le era frică să pună mâna pe barele din autobuz sau alte lucruri de gen). Dar în Contagion există atât de multe close-up-uri cu boluri de alune din baruri, cu butoane de lift, menţionatele mai sus bare din autobuz, zaruri şi tot aşa, încât să-ţi pui întrebări legate de ce anume atingi în fiecare zi.

I'll just blow my viruses on this here dice!

Şi apoi vin faptele scary, cum ar fi că un om îşi atinge faţa în medie de 2.000-3.000 de ori pe zi şi între timp atinge mult mai multe suprafeţe, atinse de mulţi alţi oameni, iar să vezi, cu traficul aerian din zilele noastre, cum o epidemie ajunge rapid pe toate continentele şi se răspândeşte exponenţial. Pretty scary stuff.

Pe mine, de exemplu, nu m-a ajutat deloc că atunci când am ieşit de la film mă holbam pur şi simplu la toate barele din autobuz sau la clanţele uşilor de la birou şi că a doua zi m-am trezit complet răcită (situaţie care s-a înrăutăţit până azi, a şasea zi). Dar, în acelaşi timp, cred că am devenit mai conştientă de faptul că eu aş putea să-mi răspândesc viruşii, ca Paltrow în poza de mai sus.

Am început să fiu mai atentă la ce ating şi cum îmi răspândesc bacteriile. Dar partea cea mai interesantă e că de mult un film nu mi-a mai schimbat comportamentul în halul ăsta (şi să dureze mai mult de o zi), aşa că funcţionează perfect! Azi, de exemplu, la o conferinţă de presă, am apucat singura linguriţă de acolo cu un şerveţel, atât de departe am ajuns.

4 thoughts on ““Contagion: Pericol nevăzut”. Cum mi s-a făcut frică de bacterii

  1. 🙂 dar ştii că noi formăm anticorpi pentru bacteriile pe care le întâlnim şi corpul nostru le ţine minte, nu? Ştiu ce spui, e uşor să te panichezi cu astfel de filme. M-ai făcut curioasă evident.

    Dacă te ajută, eu mă ating pe stradă de orice e natural, dar nu de medii gen bare metrou/ autobuz etc. Mă simt mai curată😀

  2. trifoi says:

    Monica, sunt constienta de anticorpi, dar in subconstientul meu s-au intamplat lucruri scary. Mai ales ca am racit rau…

Leave a Reply

