Seriale noi: Cronică “2 Broke Girls”. Hibrid stereotipo-funny

2,5 trifoi Premisa: O fată cinică, Max (minunata Kat Dennings), şi una crescută în puf, dar rămasă falită, Caroline (simpatica fresh face Beth Behrs), sunt chleneriţe împreună într-un diner şi visează ca, dacă strâng 200.000 de dolari, într-o zi să-şi deschidă o brutărie.

Analiză: Sitcomul 2 Broke Girls/ 2 Fete falite, cum îmi place mie să-i spun, m-a cam lăsat rece. E un hibrid aici, dar nu într-un fel pozitiv. Ba deloc. E o combinaţie dintre două tipuri de sitcom. Cel cu studio audience (sau laugh track), care are loc numai în interioare, în culori mohorâte, totul e static, iar glumele şi situaţiile sunt învechite sau reciclate (vezi Two and a Half Men, The Big Bang Theory şi altele, inclusiv noul Whitney,  pe care-l voi diseca ceva mai târziu, când o să am chef să mă uit la al doilea episod) şi deci e plictisitor, formulaic şi nu riscă nimic, dar şi cel care încearcă să exploreze o lume nouă (nu dau exemple, pentru că produsul de faţă nici nu se apropie de genialitatea lor).

Dar cele 2 fete falite pică mult mai mult în prima extremă, cu stereotipurile şi clişeele de rigoare. Ce e cel mai enervant: angajaţii de la diner sunt bidimensionali (mult spus), cu un manager chinez care vorbeşte sacadat şi face greşeli de engleză, cu un bucătar est-european greţos care face numai glume cu tentă sexuală (multe dintre ele sunt cu salam) şi un casier afro-american plin de bluesy spirit, care face glume cu ciocolată.

So, Caroline a fost foarte bogată dar tatăl ei a comis o fraudă gigantică, aşa că ea a rămas doar cu un outfit, o pereche de pantofi cu toc şi un cal, Chestnut, iar Max e o tipă care a devenit dură în urma dezamăgirilor şi nu-i e uşor să-şi arate emoţiile. E un odd couple clasic. Şi dacă glumele lui Max sunt ascuţite, de multe ori nu există un fond care să le susţină: sunt ca nişte avioane de hârtie care par ameninţătoare până când plutesc departe de ţinta lor.

Insert horse poop joke here

M-a surprins că mi-a plăcut Caroline, pentru că, deşi era de aşteptat să fie fiţoasă, are o latură foarte caldă, prietenoasă, generoasă. Dar ceva lipseşte în amestecul ăsta din 2 Broke Girls, deşi până la urmă e făcut după o reţetă. Whitney Cummings (responsabilă pentru sus-menţionatul Whitney, aproape cel mai prost serial de comedie al anului) a creat serialul, alături de Michael Patrick King, creatorul Sex and the City. Ciudat, pentru că asemănările cu SATC nu există. Poate doar în glumele cu vagine (nu râdeţi, NY Times a remarcat că e un cuvânt la modă în seriale în acest sezon), dar e greu să-ţi dai seama care e paternitatea glumelor, pentru că şi în Whitney există.

Fix It: Poate cea mai amuzantă parte a serialului e felul în care Max îşi bate joc de hipsteri, de vegetarieni, de fetele care ţin tot timpul cure de slăbire. Însă totul e, până la urmă, artificial, deşi folosesc un cal real. O metodă de a repara serialul e introducerea unor personaje secundare care au ceva carne pe ele. Personaje care să apară alături de ele şi să le îmbogăţească interacţiunile, dar să nu fie nişte siluete decupate din carton, precum cele pe care le avem acum. Nu ştiu dacă o să mă mai uit. Poate peste vreo cinci episoade.

Cronică Unforgettable
Cronică Free Agents (decedat)

*Toamna recoltezi serialele. Am de gand sa le analizez pe toate si va fi amuzant, pentru ca nu prea ies multe in evidenta. Nu e niciunul cu adevarat bun de la linia de start. Pentru ca episoadele pilot sunt un lucru fragil in general, care au treaba deloc usoara de a pune bazele unei lumi si de a demara actiunea, le voi analiza impreuna cu cel de-al doilea episod, care ar trebui sa demonstreze de fapt cum va arata pe termen lung.