Seriale noi: Cronică “Whitney”. Cugetările despre viaţă ale unui comic mediocru

This nice guy is carrying me and my show

Premisă: Whitney e o tipă deosebită, care nu acceptă regulile pe care societatea malefică i le impune. Nu vrea să se mărite cu iubitul ei şi face lucruri originale precum cumpărarea unui outfit naughty de soră medicală dintr-un sex shop şi iese la o primă întâlnire cu acelaşi iubit după trei ani de relaţie.

Analiză: În primul rând, între cei doi, Whitney and the boyfriend, există zero chimie.  Băiatul cela e chiar simpatic, dar e prea bun pentru acest sitcom bântuit de ectoplasme de personaje care nu ies cu nimic în evidenţă, actori generici (poate în afară de Maulik Pancholy, asistentul lui Jack/ Alec Baldwin din 30 Rock, numai că de fapt rolul lui de aici beneficiază de o aureolă Tina Fey-ască, aşa că nici el nu mă impresionează).

Umorul e cât se poate de generic, nimic special, ca pentru un public larg, fără faţă şi personalitate, situaţiile le-am mai văzut de nenumărate ori în multe alte show-uri de duzină şi de multe ori făcute mai bine. De exemplu: în primul episod, Whitney merge la o nuntă îmbrăcându-se în galben, adică aceeaşi culoare ca şi mireasa. Mai creează destule probleme la nuntă, mănâncă din tortul cu brioşe, şi tot aşa.

Apoi îi vine ideea că viaţa ei sexuală cu iubitul nu mai e ce a fost odinioară, aşa că se gândeşte că un episod role-playing ca hot nurse o să fie soluţia perfectă. Numai că face un calcul greşit şi-l pune pe iubit să completeze şi nişte formulare de asigurare. Hot!

În următorul episod, Whitney îşi dă seama că n-a avut o primă întâlnire cu Alex, aşa că îl obligă s-o ducă la un restaurant şi să se prefacă un necunoscut, care s-o întrebe de părinţi, job and stuff, Când el nu face ceea ce ea îşi doreşte, ea tot pune time-out şi-l cicăleşte. Gagică neconvenţională, pe bune.  Urmează o ceartă şi apoi fiecare face pe inaccesibilul, în ceea ce priveşte apelurile telefonice.

Până la urmă, nonconformista Whitney tot ea cedează şi se sărută cu prietena ei bună, pentru a-l atrage pe Alex… Foarte original. Şi benefic pentru audienţe, desigur. Deşi n-a fost benefic pentru Charlie’s Angels, desigur.

Whitney Cummings, fost stand-up comedian, este creatoarea serialului, deci putem da vina pe ea pentru majoritatea problemelor. Pentru restul putem da vina pe râsetele de la publicul live de studio, care iarăşi dă un aer învechit serialului. Aceleaşi probleme, în mare, le are şi 2 Broke Girls, la care Whitney a fost co-creator. Tot aerul artificial de studio, situaţiile been there, seen that, personajele plictisitoare. Also, vagina jokes!

Fix it? Nu-mi pasă. Nu-mi pasă destul încât să mă deranjez să propun soluţii…

*Toamna recoltezi serialele. Am de gand sa le analizez pe toate si va fi amuzant, pentru ca nu prea ies multe in evidenta. Nu e niciunul cu adevarat bun de la linia de start. Pentru ca episoadele pilot sunt un lucru fragil in general, care au treaba deloc usoara de a pune bazele unei lumi si de a demara actiunea, le voi analiza impreuna cu cel de-al doilea episod, care ar trebui sa demonstreze de fapt cum va arata pe termen lung.

Cronică Last Man Standing
Cronică Charlie’s Angels (decedat)
Cronică 2 Broke Girls