Seriale noi: Cronică “Allen Gregory”. Jonah Hill, în varianta rea şi deloc amuzantă

Cu explozia de anti-eroi din televizoarele americanilor – nu ale noastre, certo – personajele negative care să aibă parte de propriul serial se înmulţesc în ultima vreme mai ceva ca iepurii. Desigur, nu toţi ştiu să-şi construiască cum trebuie anti-eroul – nu la scara lui Breaking Bad, cel puţin, iar mulţi creează anti-eroi foarte buni şi apoi îi scapă din lesă (mă uit mai ales înspre House, Dexter, Weeds şi alţii. Dacă vă interesează anti-eroii, check out Esquire, începând cu 17 decembrie😀 hihi, reclamă neruşinată!).

Însă majoritatea personajelor negative create au mari probleme: sunt aroganţi, răi, insensibili, dar fără nuanţe, motivaţie sau contrapunct. Allen Gregory face parte exact din categoria asta.

Allen Gregory being a total douche, mâncând sushi şi bând Pinot Grigio la cantină

Premisă: Allen Gregory e fiul unui cuplu gay care se pare că are probleme financiare, aşa că, din ce era educat privat, în penthouseul familiei, trebuie să ia în piept clasa a doua la o şcoală publică.

Analiză: Serialul e creat de Jonah Hill (Superbad), care îi dă şi voce personajului piţin spus-precoce. E un copil de şapte ani care bea Pinot Grigio la şcoală, visează să câştige un premiu Tony, se poartă extrem de urât cu sora lui adoptată din Cambodgia, Julie, dar şi cu tatăl care l-a crescut – un fel de trophy husband – care, desigur, îi vrea numai binele.

Ce vedeţi mai sus este poza femeii de care e îndrăgostit Allen: directoarea şcolii, în vârstă de vreo 70-80 de ani, căsătorită – aparent fericit, de care copchilul e aşa de atras, de parcă ar vrea să rupă hainele de pe ea (ewwww). Trebuie să spun că mi-era simpatic Jonah Hill, apoi din cauza lui Allen Gregory mi-a cam trecut şi între timp am văzut şi Moneyball, aşa că e back on! Mi-e simpatic din nou, dar nu pentru că show-ul lui ar fi bun de ceva şi nici măcar amuzant. Family Guy, oricât de aleatoriu o fi ca naraţiune, măcar e puţintel amuzant. Allen Gregory  nu!

Încă o imagine cu directoarea, ca să fie extrem de clar că serialul şi creatorii şi scenariştii şi animatorii lui sunt duşi cu capul. Basically, Allen are şi fantezii sexuale cu his crush, ceea ce e extrem de disturbing, dar îl şi copiazaă puţin pe Stewie din Family Guy, la precocitate, deşi există vreo şase-şapte ani distanţă între ei.

Exemplu de răutate faţă de tatăl care l-a crescut (cei doi bărbaţi şi-au amestecat sperma pentru inseminare, dar Allen e sigur că Richard, cel cu job, este tatăl lui): I have no DNA connection with Jeremy whatsoever, he’s just my father’s sex toy. Iar comportamentul lui Allen este clar preluat de la cel pe care-l consideră tatăl său, Richard, care se poartă cu Jeremy exact ca şi cum ar fi doar un sex toy, punându-l să poarte doar un şorţ de bucătărie la masă, printre altele.

Richard se poartă foarte urât şi cu fiica adoptată, probabil pentru PR bun, care, pentru o fetiţă cambodgiană înfiata relativ recent, vorbeşte engleză la perfecţie. Şi are, desigur, prietene clişeistic ratate: o fată cu corset pentru spate şi gât şi o alta grăsuţă şi probabil latina.

Ar mai fi o problemă destul de mare: cazul identităţii furate. Richard, tatăl care munceşte (şi e probabil ruinat financiar, deşi nu spune asta), cel care l-a stricat pe Allen şi care-l răsfaţă şi-l încurajează în prostiile lui, inclusiv să facă un sex-tape cu directoarea, pentru a deveni cool, acest Richard seamănă fizic şi are o voce aproape identică cu Jim Rash, aka decanul Pelton din Community.

Acesta e Richard, care şi-a primit vocea de la French Stewart, cel mai ciudat alien din Third Rock From the Sun. Seamănă atât de bine cu decanul, încât te-ai aştepta să fi fost chiar inspirat din el. Legături există, dar subtile. Prea subtile. Nat Faxon, cel care-i dă vocea lui Jeremy, a scris împreună cu Jim Rash (decanul) şi Alexander Payne (regizorul Sideways/ In Vino Veritas) scenariul pentru un micuţ film regizat de Payne, numit The Descendants, cu George Clooney în rol principal, care are mari şanse la Oscar, mai ales la scenariu original şi care e considerat unul dintre cele mai bune filme ale anului, post-Toronto International Film Festival. Eu una abia aştept să-l văd. Şi, ca să vă convingeţi de asemănare, iată-l şi pe Jim Rash.

Rash, un comic brilliant, ar trebuie să-i dea în judecată de să nu se vadă pe cei de la Allen Gregory. Cu ocazia asta, îi urez succes la Oscaruri, poate cresc şi audienţele Community aşa.

Fix it: Personajele trebuie să fie puţin îndulcite şi nuanţate. Puţin, nu excesiv. Dar, din câte am citit, Jonah Hill nu are nicio intenţie să facă asta, iar audienţele oricum îţi dau de înţeles că urmează o moarte deloc prematură a serialului.

Cronică New Girl
Cronică Grimm
Cronică Man Up! (decedat)