“Atlasul norilor”, “Sînt o babă comunistă” şi “Filmul surd în România mută”. Trei cărţi cinefile


Mă duc şi eu la librărie prima oară în ceva timp bun (am mai recuperat ce aveam în bibliotecă şi nu citisem încă – tot nu le-am terminat pe toate) şi mă trezesc că plec de acolo cu trei cărţi, toate având legătură cu lumea filmului. Clasic pentru mine!

Cred cu tărie că, decât filmul să îmi spoilărească romanul, mai bine cartea să-mi strice filmul!

1. Atlasul norilor, David Mitchell

Romanul ăsta a apărut în 2004 şi a devenit deja un clasic, din câte am citit. E format din şase nuvele, care se completează reciproc, ca o serie de Matrioşka. Şi, recent, a apărut trailerul filmului regizat de fraţii Wachowski (Matrixuri) (apropo, aţi auzit că unul din fraţi a devenit sora Wachowski în urma unei operaţii de schimbare de sex? Good for her!) şi de Tom Tykwer (Run Lola Run, Perfume – The Story of a Murderer).

În film, care ar putea fi un eşec de proporţii, dar şi un blockbuster creator de recorduri joacă un googolplex de vedete: Tom Hanks, Halle Berry, Hugh Grant, Susan Sarandon, Hugo Weaving, dar şi Ben Whishaw, Jim Broadbent (loooove that little old man!) şi Zhu Zhu, pe care nu o ştiu, dar al cărei nume îmi place să-l scriu. Trailerul extins, mai jos! Premiera în SUA, în octombrie.

2. Sînt o babă comunistă, Dan Lungu

Am fost astăzi la filmările pentru lungmetrajul cu acelaşi nume, regizat de Stere Gulea (Moromeţii), în care joacă Luminiţa Gheorghiu, Marian Râlea şi Ana Ularu, iar imaginea e asigurată de Vivi Drăgan Vasile (am vorbit cu toţi cinci, sunt grozavi).

Voiam să citesc cartea weekendul ăsta, înainte de vizită, pe post de documentare, dar nu prea am mai avut timp!

Povestea, pe scurt, aşa cum am înţeles-o eu, este a unei doamne (Gheorghiu) care se simte nostalgică faţă de perioada comunismului, iar dilemele ei sunt tratate cu tandreţe şi umor (cel puţin aşa e filmul, din ce mi-au povestit oamenii).

Nu ştiu când va avea loc premiera, dar abia aştept să văd filmul. Mereu mă ataşez foarte mult de filmele la care petrec câteva ore sau o zi întreagă pe platouri!

3. Filmul surd în România mută. Politică şi propagandă în filmul românesc de ficţiune (1912-1989), Cristian Tudor Popescu.

De asta am avut nevoie, pur şi simplu, pe post de documentare pentru un material la care lucrez. Poate o să vă spun de el, la momentul potrivit.

Oricum o să aflu nişte lucruri interesante din ea, I guess!

Ah! Şi super-ofertă: La librăria de la Sala Dalles, până pe 20 august, cu cât luaţi mai multe cărţi, cu atât aveţi o reducere mai mare: 3 cărţi – 15%, 4 cărţi – 20%, 5 cărţi – 25%!  Poate vă foloseşte la cumpărături!

5 thoughts on ““Atlasul norilor”, “Sînt o babă comunistă” şi “Filmul surd în România mută”. Trei cărţi cinefile

Leave a Reply

