5 lecturi pentru iulie (si concediu)


Prietena mea, Mihaela, a scris un articol foarte fain despre “Cand si unde citim”. De la ea am aflat despre o femeie care si-a pus in minte sa citeasca 23 de carti in 21 de zile de vacanta, la mare. Eu nu pot sa-mi pun asta in minte, pentru ca nu am 21 de zile de concediu (din pacate).

Dar, pentru ca am intrat si eu in “vacanta de vara”, in sfarsit, pentru doua saptamani (mergem la Sarajevo, ieeeei), o sa am si eu mai mult timp de citit. Si chiar vreau sa-mi propun sa citesc cateva carti. Daca nu 23, macar 5. Si, cum nu prea sunt disciplinata si de obicei ezit vreo 20 de minte si schimb trei carti inainte sa ma hotarasc ce sa citesc, de data asta fac si eu o lista.

Momentan, dupa cum se vede in coloana din dreapta, citesc cartea de debut a lui Joshua Ferris “Si atunci ne-au terminat”, in care scrie cu umor despre lumea corporatista. Dar nu vreau sa scriu prea mult despre ea, sa pastrez toate impresiile pentru recenzie care va aparea pe blog.

Apoi, Rontziki a fost foarte draguta si mi-a imprumutat cartea lui Jose Luis Peixoto “Cimitirul de piane”, pe care voiam s-o citesc. Dar, pentru ca i-am facut o promisiune solemna bugetului meu ca nu mai cumpar carti pana la Gaudeamus, in noiembrie, si ca ma voi ocupa de maldarele de carti din biblioteca mea care au nevoie de atentie (dupa cum se vede si in foto si alea sunt doar o parte, cam jumatate), nu puteam sa cumpar “Cimitirul de piane”.

Intre timp, mai citesc cate o povestire de Anais Nin din volumul “Delta lui Venus“. Iarasi, nu vreau sa dau spoilere legate de impresiile mele.

Urmeaza “Travesti” de Cartarescu (ca sa-mi sature pofta pana ma reapuc de “Orbitor: Corpul”).

Si ultima carte pe care-mi propun s-o citesc este “Cum traiesc mortii” de Will Self.

Unele nu prea par lectura de vara. Si asta pentru ca nu cred in ideea de “lectura de vara”. Pentru mine. Daca am un talent, ala e sa aleg cartea potrivita la momentul potrivit, pentru mine (si de asemenea sa cumpar carti care, de cele mai multe ori, in 90% din cazuri, imi plac. Si le aleg desi nu stiu nimic despre ele. Dar mi se potrivesc…).

Dar nu cred ca trebuie sa-mi pun creierul pe pauza in timpul verii, asa ca obiceiurile mele de citit nu se schimba prea mult. O carte o sa-mi placa la fel de mult si pe plaja si iarna, sub patura. Oricat de complicata ar fi, daca e sa-mi placa, tot o sa-mi placa.

Oricum ritmul meu de citire e flexibil, alternez o carte mai grea cu una mai usoara, mai scurta, una mai complicata, cu una mai simpla. Asa ca, pentru mine, lectura de vara e aceeasi cu lectura de toamna, primavara, iarna. Nu ma va apuca brusc cheful de un thriller, un chick-lit sau un politist sau un fantasy. Asta nu inseamna ca toate asemenea carti sunt usurele si imediat digerabile. Si cand ma apuca pofta de carti din genurile astea, le citesc. Vreau doar sa spun ca nu asociez sezonul estival cu un anumit tip de carti.

Well, I have a lot of reading to do! Sa ma apuc!

9 thoughts on “5 lecturi pentru iulie (si concediu)

  1. Concediu placut si sa zici daca merita cartile cu pricina!🙂 Nu de alta, dar eu le cumpar orice ar fi, am renuntat demult sa imi mai impun restrictii😛

  2. Alina says:

    Ce planuri frumoase ai🙂. Sper ca printre atatea lecturi sa iti faci timp si pentru putina leneveala, cu creierul in stand by, totusi🙂.
    De “Cimitirul de piane” mi-a mai facut cineva pofta, dar nu am trecut inca la actiune. As vrea sa iti spun ca aia de Will Self e geniala! Nu ma asteptam, dar omul e foarte tare pe un subiect care risca foarte mult sa para comercial si atat si are niste metafore care iti iau respiratia. Astept cu interes recenziile, pe blog🙂. Vacanta placuta!

  3. Abia aştept să revii cu impresii din concediu şi despre cărţi!🙂
    De Will Self am citit şi eu “Măreţele maimuţe”, faină, dar cred că “Cum trăiesc morţii vii” e şi mai faină😀 E şi la mine pe listă şi îşi aşteaptă rândul pe raft, nu ştiu dacă foarte curând…
    Nici eu nu văd vreo împărţire a lecturilor în pentru concediu şi pentru alte momente…aş zice chiar că, în concediu, prefer să aleg cărţi mai zdravene, că nu risc să mă oftic că nu reuşesc să le termin🙂 şi în nici un caz uşoare…dacă tot sunt odihnită, să profit la maxim de creieraş😀
    Concediu cât mai frumos îţi doresc!

  4. Ma bucur ca am descoperit al tine articolul din Adevarul. E un exemplu bun pe care ar trebui sa-l ia multi, sau macar sa stie ca exista si astfel de oameni.
    Eu nu mi-am propus un numar de carti, ci stiu ca vreau sa citesc tot ce-mi pica in mana, ce mai recomandati voi si o persoana mai mult decat avizata, in care am incredere ca ma va pune la punct cu tot ce am nevoie:D
    nu doar beletristica…ci si literatura de specialitate, mai ales cand unii autori pot fi de-a dreptul deliciosi in a da sfaturi si exemple bune.
    De doua saptamani ma straduiesc bine. Finalizat: Marele gatsby, Orele, Trilogia New Yorkului, Madam, What would Google do.
    In curs de finalizare: micile ironii ale vietii, barbati si alte catastrofe, limitele magiei

    Spor!

  5. trifoi says:

    @Gloria, cum ti s-a parut “Trilogia New Yorkului”? E una dintre cartile mele preferate, am citit-o deja de trei ori (de doua ori in romana si una in engleza :D)

    Eu imi doresc timp sa citesc cat mai mult! Daca as putea avea un job care sa presupuna sa stau acasa si sa citesc, ar fi perfeeect🙂

  6. Initial mi s-a parut bizara. M-a captivat, dar cand s-a terminat prima povestire, mi s-a parut sec. M-am bucurat ca am avut rabdare sa le citesc si pe urmatoarele 2 si sa vad ca totusi se leaga.
    Cu toate ca pe parcurs mi se parea asa, lipsa de respect fata de cititor, ca-l lasa asa cu propriiile dezlegari.
    o carte buna, la fel de bizara, e un thriller pe care l-am citit asta vara. Eu nu prea gust genul, dar asta era cu un psihanalist si m-a tinut efectiv cu carte ain mana timp de 2 zile.- Analistul- katzenbach
    El termina cartea si leaga toate elementele de pe parcurs si intre timp sunt atatea intorsaturi ca-ti vine sa-ti dai palmi peste cap cu cum de nu te-ai gandit.:)
    poate o gusti
    Pai ia vezi, o editura ceva, care sa te puna sa citesti…bookblog:)
    I am lucky din punctu asta de vedere:d

Leave a Reply

