Trifoi’s Christmas Movie Extravaganza


In fiecare an, de Craciun, am alte mari mari pofte cinefilistice. Anul asta e vorba despre filmele lui John Hughes (care a murit anul asta, dar a lasat in urma o mostenire importanta…) si eu am de gand sa vad trei creatii de-ale lui (pe toate le-am vazut in copilarie, dar nu le mai tin minte prea bine).

1. Sixteen Candles (imi aduc aminte ca mi-a placut la nebunie – foto sus). Am vazut inceputul si am fost surprinsa sa observ ca exista si nuditate si injuraturi… Pretty Ballsy. Roscata si simpatica Molly Ringwald implineste 16 ani, dar familia ii uita aniversarea din cauza nuntii surorii ei.

2. The Breakfast Club. Un grup de inadaptati la un liceu, care nu se suporta sunt impreuna la detentie, intr-o zi de sambata. (Cu Molly Ringwald si altii)

3. Pretty in Pink. Molly Ringwald are grija de tatal ei, are talent la design vestimentar si trebuie sa aleaga intre doi tipi de la liceul ei: unul e Jon Cryer din Two and a Half Men, celalalt Andrew McCarthy.

Daca vi se par cunoscute unele faze din filmele astea, sa stiti ca au fost si ele parodiate indelung in Not Another Teen Movie (in care apare si Molly Ringwald, desigur). Din filmografia lui John Hughes elimin intentionat Singur Acasa 1 si 2, pentru ca nu mai suport sa le mai vad inca o data.

Daca in vreo comedie romantica pe care ati avzut-o exista o referire a unui tip care-i face serenada unei tipe cu un casetofon deasupra capului, atunci sa stiti ca se refera la Say Anything, un film din tineretea lui John Cusack. Hei, exista si o referire la asta in Lost, sezonul 2, cand Hurley ar vrea sa faca asta pentru Libby (atunci cand el si Sayid intercepteaza transmisiunea unei muzici vechi, pe plaja). Cea mai recenta referire a fost in minunatul de amuzant Easy A, chiar la sfarsit.

Filmul e regizat de Cameron Crowe (Jerry Maguire si the one the only Almost Famous). Pe asta chiar nu l-am vazut niciodata… Abia il astept.

Pana acum, lista e limitata la nebunii de ani ’80 pe care, dupa atatia ani de ura pentru moda/muzica/filme, am invatat sa-i accept si chiar sa-i iubesc  – pentru cele cateva lucruri care merita iubite.

Trecem la anii ’90, cu The Nightmare Before Christmas, pe care nu l-am mai vazut de mult timp si care sper sa-mi mai placa. Ar mai fi Whip It! al lui Drew Barrymore, cu Ellen Page, Ever After cu Drew Barrymore in rolul Cenusaresei emancipate (an old holiday favorite of mine) Scrooged, pe care nu l-am vazut inca (si m-am uitat la un milion de versiuni la A Christmas Carol) si Youth in Revolt cu Michael Cera. Desigur, mai e si It’s A Wonderful Life, obligatoriu.

Piesa de rezistenta trebuie sa fie Love Actually, la care nici nu stiu de cate ori m-am uitat. Ii sunt recunoscatoare pentru atat de multe lucruri…

Nu stiu de unde sa incep. Pentru ca l-am cunoscut in sfarsit pe Bill Nighy, incredibil in orice rol, pentru Colin Firth lost in translation cu micuta portugheza Aurelia, care-i curata casa, pentru Andrew Lincoln (eroul din The Walking Dead) indragostit de Keira Knightley, pentru mentiunile lui Joni Mitchell, pentru Laura Linney si Paolo din Lost (:D) , pentru Hugh Grant si in sfarsit un love interest de-al lui care cantareste cat o femeie normala si nu se poate abtine sa nu injure… Si multe altele.

Cam astea ar fi. Nu stiu daca o sa mai am timp de altele. Deja sunt o gramada si vacanta e scurta… Merry Movie Christmas, everyone!

One thought on “Trifoi’s Christmas Movie Extravaganza

  1. anao says:

    sper ca ai avut parte de un Craciun “cu filme” frumos si anul care vine sa fie si mai frumos si si mai plin de filme si de carti!🙂

Leave a Reply

